خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/19 - 15:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
محمدپور:

کمبود معلم در بجستان و گناباد با بازنشستگی معلمان تشدید می‌شود

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمبود معلم در مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری در حوزه انتخابیه، است، گفت: دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی دقیق و درست درصدد جبران کمبود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان بود و تا حدودی این مسئله را عملیاتی کرد.

محمدپور

هادی محمدپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد کمبود امکانات آموزشی در حوزه انتخابیه خود، گفت: نوسازی مدارس فرسوده استان‌ها باید هر چه سریع‌ تر در دستور کار وزارتخانه آموزش و پرورش قرار بگیرد، گناباد و بجستان با کمبود معلم روبرو هستند. این مسئله با بازنشستگی حدود 100 الی 150 هزار نفر تشدید خواهد شد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمبود معلم در مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری در حوزه انتخابیه اینجانب است، افزود: دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی دقیق و درست درصدد جبران کمبود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان بود و تا حدودی این مسئله را عملیاتی کرد، حتی به کارگیری معلمان خرید خدمات در دستور کار قرار گرفت تا جبران کننده کمبود معلم باشد، بی تردید باید فکری اساسی برای این موضوعات آموزشی داشته باشیم.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه باید معیشت معلمان در دستور کار قرار بگیرد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش‌های متعددی برای بهبود وضعیت معلمان صورت گرفته اما با تمام تلاش‌های صورت گرفته معلمان به لحاظ معیشتی در وضعیت مناسب قرار ندارند، این مسئله در تمام استان‌ها یکسان است چه بسا در شهرستان‌ها این بی توجهی بیشتر هم باشد.

وی با بیان اینکه سابقه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی در حوزه انتخابیه ما به بالای 35 سال هم می‌رسد، تصریح کرد: بیمارستان جنوب استان خراسان قطب گردشگری سلامت است، باید نوسازی و تکمیل تجهیزات این بیمارستان در دستور کار قرار بگیرد.

محمدپور با بیان اینکه کمبود نیروی متخصص و تجهیزات پزشکی در گناباد باید مورد توجه کار قرار بگیرد، تصریح کرد: به لحاظ کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های این حوزه نیازمند نیرو هستند و باید وزارت بهداشت و درمان به این مهم توجه ویژه داشته باشد./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 380412
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار